Segmentacja rynku to bardzo ważne działanie dotyczące podziału rynku. Kiedy planujemy projekt biznesowy to musimy mieć na uwadze to, że konsumenci niejedno mają imię. Można wyróżnić kilka segmentów, a każdy z owych segmentów skupia typ ludzi o podobnych cechach. Po co segmentować rynek i po co się do takiej segmentacji dostosowywać? Otóż zdaniem reklamodawców i marketingowców czy też po prostu doradców biznesowych, taka segmentacja jest potrzebna, aby przygotować idealny produkt, który wyjdzie naprzeciw potrzebom tej a nie innej grupy docelowej. Dobra segmentacja rynku zwiększa szansę na to, że zyskamy większą liczbę konsumentów, a nasze dochody wzrosną.

Celem segmentacji rynku jest również pozycjonowanie produktu, czyli nadanie mu takich cech, które go wyróżnią na tle konkurencji i które to cechy pokocha ta czy inna grupa docelowa. Dokonując segmentacji warto wystrzegać się błędów takich jak zły dobór kryterium segmentacji.

Raport Gemius SA Segmentacja użytkowników internetu przedstawia przykładową segmentację rynku internautów. Według tego raportu internautów możemy podzielić na takiego grupy jak: Laicy, Rozrywkowi, Odkrywcy, Pragmatycy, Maniacy oraz Gaduły. Raport Gemius charakteryzuje też owe grupy. Ta czy inna grupa szuka w internecie zaspokojenia swoich potrzeb. Na przykład Gaduły, jak można się spodziewać, szukają pretekstu do komunikowania się, więc pewnie często można ich spotkać w mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Z kolei Rozrywkowy szukają w internecie zabawy. Pragmatycy wykorzystują internet raczej w celach praktycznych. Laicy to początkujące osoby w posługiwaniu się technologią internetową, a Maniacy komputerowi są zaawansowani w tej kwestii. Widzą bardzo dużo o komputerach i internecie. Co ciekawe, Polscy internauci najczęściej są Laikami i Pragmatykami. Z takiej segmentacji skorzysta niejeden pracownik agencji reklamowej oraz niejeden biznesmen pragnący wprowadzić swój produkt na rynek. Adresując swój produkt do fanów danego fan Page’a będzie wiedział, że dla fanów mediów społecznościowych niezwykle istotna jest komunikacja z innymi ludźmi.