Dieta rozgrzewająca – co jeść gdy ciągle Ci zimno?

0

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia dieta stanowi istotny czynnik wpływający na zdrowie całego organizmu. Stąd coraz częściej zaznacza się rolę, jaką odgrywa odpowiednie odżywianie w leczeniu wielu chorób np. cukrzycy czy nadciśnienia. Dodatkowo mówi się o związkach, jakie ma spożywanie określonych produktów spożywczych z np. naszym nastrojem. Spożywanie czekolady zwiększa produkcję endorfin w organizmie, zaś świeże soki z owoców dodają nam energii. Czy istnieje zatem dieta, która ma właściwości rozgrzewające?

Dieta rozgrzewająca – na czym polega?

Gdy temperatury spadną poniżej zera lub jesienne deszcze przeplatają się z silnym wiatrem, szukamy przyjemności w wypiciu ciepłego kubka kawy lub herbaty. Działają one na nas rozgrzewająco i pozwalają zapomnieć o chłodzie  na zewnątrz. Podobne działanie wykazuje dieta rozgrzewająca, która nie tylko dogrzeje organizm, ale zwiększy jego odporność czy pomoże zachować szczupłą sylwetkę. Sprawdź jak dodają do swojego codziennego menu kilku składników i przypraw, możesz poprawić jakość życia.

Co składa się na dietę rozgrzewającą?

Jej związek z innymi dietami zdrowotnymi jest dość wyraźny. Podstawą jest spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w niedużych porcjach i odstępach 3-4 godzin. Na naszych talerzach powinny znaleźć się warzywa i owoce. W zimowym czasie szczególnie przydatne okazują się być wszelkie mrożonki oraz przetwory domowe, w których znajdziemy najwięcej witamin. Śniadania należy jadać na ciepło i dbać o wysoką zawartość magnezu i błonnika w jego składnikach. Wśród dań obiadowych kluczową rolę odgrywają zupy kremy. Produkty, z których przyrządzamy dania to przede wszystkim cebula i czosnek, zaś przyprawy, które nadadzą daniom charakterystycznej ostrości to pieprz cayenne, imbir i chrzan, najlepiej w towarzystwie pietruszki. To obecność witaminy C jest w tej diecie kluczowa, stąd należy sięgać po brokuły i kalafior, pomidory, paprykę. Wśród owoców prawdziwymi bombami witaminowymi są cytrusy jak grapefruit czy mandarynki. Wśród przetworów dużą ilością witamin charakteryzuje się kiszona kapusta.

Wiele produktów, stanowiących podstawę diety rozgrzewającej, dobrze znamy z innych diet, np. dieta ketogeniczna, która opiera się na czerpaniu witamin z warzyw, zaleca spożywanie czosnku mającego działanie bakteriobójcze, jak i wielu warzyw będących cennym źródłem witaminy C – czyli brokuły, pomidory i paprykę. Mnogość potraw, jakie można z nich przygotować sprawia, że po dietę sięga coraz więcej osób i wiele z nich docenia jej pozytywne efekty zdrowotne.

Kolejne praktyczne diety znajdziesz na dieta dla początkujących – altruismonline.com – serwisie poświęconym dietom.

Udostępniaj.

O autorze

Andrzej Nowak

Możliwość komentowania jest wyłączona.