subskrybuj: Posts | Comments

Reklama na facebooku – od czego zacząć?

0 comments
Reklama na facebooku – od czego zacząć?

Każdy chce w 100% wykorzystać potencjał, jaki czeka na firmy na facebooku. Odkąd można tworzyć FanPage, które zrzeszają nie tyle fanów, bo ciekawych nowych informacji o marce osób, wielu zauważyło, że dzięki takim działaniom można nie tylko zwiększać świadomość o swoim produkcie, ale i podnosić wskaźniki sprzedaży. Ale, żeby do tego doprowadzić, niezbędni są obserwatorzy. Jak ich zdobyć? Czy reklama na facebooku będzie wystarczającym narzędziem? Od czego właściwie zacząć?

Reklamę na facebooku można stosować na wiele sposobów. Twórcy wymyślili sobie, że nie tylko pozyskamy za jej pośrednictwem nowych obserwatorów, a znacznie więcej. Powstały pixele, które mierzą skuteczność, zdobywają bazy klientów, adresy mailowe, wizytówki potencjalnych konsumentów i kliknięcia na stronie! Między innymi, możemy:
Zdobywać nowych Fanów – inaczej mówiąc, obserwatorów dla naszej strony. Tworzymy ich na podstawie grupy docelowej, ustalając wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania, polubienia innych stron czy stan cywilny! To jednak tylko początek możliwości, jakie stoją przy wykorzystaniu reklamy. Co dają nowi fani? Widoczność naszych wiadomości, zwiększenie grupy odbiorców oraz zdobycie… potencjalnych klientów,
Promować określone posty – na przykład z promocjami, ważnymi informacjami. Istotnym jest, że posty są widoczne nie tylko dla obecnych Fanów, ale i innych osób z grupy docelowej, jaką dobierzemy,
Promowanie wydarzeń, ofert i innych aktywności,
Kliknięcia na stronę internetową – jest to bezpośrednie kierowanie na naszą witrynę z poziomu facebooka,
Tworzenie baz mailowych itp.

Jak widać, możliwości są wręcz nieograniczone i każda ma na celu zwiększenie zasięgu naszej marki – czy to strony na facebooku czy ten internetowej, dlatego chociażby z tego względu, warto zainwestować w tego typu reklamę. Ale.. jak?

Od czego zacząć reklamę na facebooku?

Jak w każdym przypadku i tutaj zaczniemy od stworzenia konta firmowego, aby po każdej zakończonej kampanii otrzymać fakturę VAT za działania, którą wpiszemy w koszty prowadzenia działalności, ale też należy konto skonfigurować z metodą płatności za reklamę. Można to zrobić na wiele sposobów, które zostaną opisane w innym artykule. Gdy już formalności mamy za sobą, trzeba określić cel, jaki chcemy osiągnąć za pośrednictwem reklamy na facebooku! Zwiększenie widoczności postów? Odbiorców na stronie? Każdy ma swoje potrzeby, a po ich określeniu, przechodzimy do kolejnego punktu – grupa docelowa.

Tworząc wcześniejsze biznes plany czy dokumenty marketingowe, możemy posłużyć się tymi danymi i tak właśnie ustawić swoją reklamę – potrzebne będą też materiały graficzne, dostosowane do wytycznych stawianych przez portal, chwytliwy tekst i.. zaczynamy! Po ustaleniu budżetu, wystarczy tylko poczekać na akceptacje administratorów, a następnie.. obserwować. Nie zwiększającą się sprzedaż czy przyrost fanów, a statystyki naszej reklamy, by móc ją na bieżąco edytować, gdy nie przynosi zamierzonych efektów lub na koniec kampanii, wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Więcej na mediaclick.pl